گفگو با خدا

امروز اصلا حالم خوب نبود، شاید یه صفحه رو دو سه بار خوندم ولی .....

تصمیم گرفتم تا بعدازظهر به خودم مرخصی بدم و کمی بیشتر استراحت کنم...

 

-------------

 

خواب دیدم در خواب با خدا گفتگویی داشتم.

خدا گفت: پس می خواهی با من گفتگو کنی؟

گفتم: اگر وقت داشته باشید.

خدا لبخند زد و گفت: وقت من ابدی است.

                           چه سوالاتی در ذهن داری که می خواهی از من بپرسی؟

گفتم: چه چیز بیش از همه شما را در مورد انسان متعجب می سازد؟

خدا پاسخ داد:

.... این که آنها از بودن در دوران کودکی ملول می شوند.

.... این که با نگرانی از زمان آینده، زمان حال فراموششان می شود.

                 آنچنانکه دیگر نه در آینده زندگی می کنند و نه در حال.

.... این که سلامتشان را صرف بدست آوردن پول می کنند

                             و بعد پولشان را صرف حفظ سلامتی می کنند.

خداوند دستان مرا در دست گرفت و بعد هر دو مدتی ساکت ماندیم.

بعد پرسیدم: به عنوان خالق انسانها،

                   می خواهید آنها چه درس هایی از زندگی را یاد بگیرند؟

خدا با لبخند پاسخ داد....

.... یاد بگیرند که نمی توان دیگران را مجبور به دوست داشتن خود کرد.

                                                 اما می توان محبوب دیگران شد.

.... یاد بگیرند که ثروتمند کسی نیست که دارایی بیشتری دارد،

                                                 بلکه کسی است که نیاز کمتری دارد...

.... یاد بگیرند که ظرف چند ثانیه می توانیم زخمی عمیق در دل

                  کسانی که دوست شان داریم ایجاد کنیم.

                              و سالها وقت لازم است تا آن زخم التیام یابد.

.... با بخشیدن، بخشش یاد بگیرند.

.... یاد بگیرند کسانی هستند که آنها را عمیقا دوست دارند

                    اما بلد نیستند احساس شان را ابراز کنند یا نشان دهند.

.... یاد بگیرند که می شود دو نفر به یک موضوع نگاه کنند و

                                                               آن را متفاوت ببینند.

.... یاد بگیرند همیشه لازم نیست دیگران آنها را ببخشند

                                        بلکه خودشان هم باید خود را ببخشند.

.... و یاد بگیرند که من اینجا هستم.

 

                                                       همیشه...........

 

متن کامل: کتاب گفتگو با خداوند

              اثر استریکلند

 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
مرتضی چهارشنبه 5 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 02:35 ب.ظ http://crazypc.blogsky.com

سلام اگه می شه یه لینک هم به ما بده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد